۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۷۴۹۶۵
آیت الله سعیدی:

ملت ایران هرگز اجازه مذاکره با شیطان بزرگ را به هیچ مسؤولی نخواهد داد| برخورد دستگاه قضا با متخلفان عبرت آ‌موز باشد

امام جمعه قم گره زدن منافع ملی و گشایش اقتصادی به مذاکره با آمریکا را بی خردانه دانست و گفت: ملت انقلابی ایران با تبعیت از رهبر انقلاب هرگز اجازه مذاکره با شیطان بزرگ را به هیچ مسؤولی نخواهد داد.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: در این تاریخ 40 هزار نفر از آزادگان به میهن اسلامی بازگشتند که پیام آور ایثار هستند، این عزیزان باید از فداکاری خود برای جامعه به ویژه جوانان که آن دوران را درک نکردند روایت کنند.

وی با تسلیت شهادت امام باقر(ع) به روایتی از آن امام همام اشاره کرد و افزود: حضرت فرمود کسی می تواند شیعه باشد که خدا را اطاعت کند و ما را دوست داشته باشد و اگر کسی معصیت خدا کند محبت ما کارساز نیست، بنابراین مبادا کسانی به گونه ای از کاربرد محبت  اهل بیت(ع) سخن بگویند که اطاعت خدا فراموش شود چرا که محبت به اهل بیت(ع) در پرتو اطاعت از خدا تعریف می شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر استفاده حداکثری از فرصت روز عرفه اظهار داشت: عرفه از روزهای بزرگ اسلامی است که بندگان باید به عبادت بپردازند که مهم ترین آن دعای عرفه است و مؤمنان باید نهایت بهره را از این روز بزرگ ببرند.

وی با اشاره به شهادت حضرت مسلم ادامه داد: درس و عبرت بزرگ از حرکت حضرت مسلم این است که طولی نکشید چندین هزار بیعت کننده در اثر تحریم، تهدید و تطمیع ترک بیعت کرده و حتی زمینه شهادت ایشان را فراهم کرده و به جنگ سید الشهدا(ع) آمدند.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: اکنون که ما که ادعای تبعیت از امام زمان(عج) داریم تا چه اندازه حاضریم صبر و مقاومت کنیم؟ آیا حاضریم با وجود تهدیدها و تحریم های دشمن، بر سختی ها صبر کرده و امام زمان خود را یاری کنیم، نصرت امام زمان(عج) به حمایت از نائب ایشان یعنی رهبر معظم انقلاب است، لبیک گفتن به رهبر انقلاب در واقع لبیک گفتن به امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به ایام حج و پیش رو بودن عید سعید قربان عنوان کرد: عید قربان دومین عید رسمی مسلمانان است که یکی از اعمال آن قربانی برای تقرب به خداوند متعال است، خداوند قربانی و هر عمل عبادی را مشروط به تقوا کرده است؛ برای حجاج و زائران خانه خدا نیز آروزی توفیق، انجام مناسکی مقبول و صحت و بازگشت سلامت داریم.

امام جمعه قم با اشاره به فرمایشات مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با مردم خاطرنشان کرد: سخنان رهبر انقلاب نشان دهنده اشراف و اطلاع کامل رهبری بر مشکلات معیشتی مردم و آگاهی ایشان از راه حل های برون رفت از مشکلات است که بارها از گذشته تا کنون به مسؤولان در این زمینه تذکر دادند.

وی اضافه کرد: رهبری دلیل عمده مشکلات را مدیریت داخلی دانستند نه این که دلیل عمده عامل خارجی باشد، مردم انتظار دارند که با فساد و مفسد برخورد جدی و عبرت آموز صورت گیرد که رهبر انقلاب بارها در این زمینه تأکید کردند و از فساد به عنوان اژدهای 7 سر نام بردند که باید با آن مقابله جدی شود.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: با دستور اخیر رهبری به دستگاه قضا راه برای مقابله قاطع با مفسدان باز شده و اکنون نوبت دستگاه قضایی که با رعایت مسائل شرعی و بدون هیچ ملاحظه ای متخلفان و مفسدان را در هر پست و مقامی به کیفر و مجازات برساند، خوشبختانه کارهای خوبی با کمک مردم آغاز شده است که در این راه نباید فضاسازی کرد و نباید به انجام کارهای نمایشی پرداخت و زمان را از دست داد.

وی افزود: با وجود فساد در برخی صاحب منصبان و بخش ها، القای فساد سیستمی کار دشمن است هرچند کم فساد هم در نظام اسلامی زیاد است؛ گره زدن منافع و امنیت ملی و گشایش اقتصادی به مذاکره با آمریکا کاری خطرناک و بی خردانه است،  نفی مذاکره با آمریکا در منظومه فکری رهبر انقلاب دارای پشتوانه عقلی، شرعی، قانونی و تجربی است.

امام جمعه قم تصریح کرد: رهبر انقلاب سلطه طلبی، تحقیر ملت ها، نقض پیمان ها، دروغگویی، مکر و فریب را مبنای مذاکرات آمریکایی ها دانستند، ملت عزتمند، مقتدر و انقلابی ایران با تبعیت از رهبر معظم انقلاب هرگز اجازه مذاکره با شیطان بزرگ را به هیچ مسؤولی نخواهد داد.

وی ادامه داد: یکی از مبانی رهبر انقلاب درباره کسانی که با رأی مردم مسؤولیت پیدا کردند این است که همواره از رأی ملت پشتیبانی می کنند و از رؤسای جمهور و نمایندگان همیشه حمایت کردند بنابراین این که بگویند دولت برکنار شود خواست دشمن است، رییس جمهور و دولت باید بماند و رهنمودهای رهبری را نصب العین قرار دهد و با متخلفان برخورد کند و پاسخگوی مطالبات باشد. آحاد مردم نیز باید به دولت در حل مشکلات کمک کنند.

تویت حرم مطهری بانوی کرامت در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مسائل استان قم ابراز داشت: در پایان هفته جاری برای اجرایی شدن فرمایشات رهبری چند جلسه در قم برگزار شد که عبارت از کارگروه اشتغال، کارگروه تنظیم بازار و مجمع نمایندگان قم است، حاصل این جلسات تصمیمات و مصوبات خوبی بوده که امیدواریم اجرایی شده و مشمول مرور زمان نشود.

وی با اشاره به فعالیت کمیته امداد استان عنوان کرد: مردم استان قم در سال 96 و در 4 ماهه نخست 97  در پرداخت صدقات در کشور رتبه نخست را کسب کرده و در پرداخت زکات واجب و مستحب رشد بسیاری داشتند.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: در دنیا برای ایجاد آشوب سراغ طبقات محروم و ضعیف می روند این که استکبار نتواسته در جمهوری اسلامی ایران از محرومان به صورت دلخواه استفاده کند به این دلیل است که این اقشار همواره مورد حمایت مردم هستند و کمک های مردم در مناسبت های مختلف به عنوان تکلیف الهی قلمداد شده است به ویژه در این ایام که دشمنان در پی ضربه زدن به نظام هستند./1323/

ارسال نظرات